Ga naar de inhoud
Ik heb een klacht

We doen altijd erg ons best voor al onze huurders. Maar waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Natuurlijk gaat er dus wel eens iets verkeerd. Ben je ontevreden over onze dienstverlening, je huurprijs, de uitvoering van het onderhoud of iets anders? Laat het ons weten! We gaan er zo gauw mogelijk mee aan de slag.

  • Ga eerst het gesprek met ons aan.
  • Kom je niet verder? Vul dan het klachtenformulier in op onze website.
  • Ben je huurder? Dan kan je ook inloggen op MijnWoningbelang. Hier kan je ook een klacht indienen.
  • Omschrijf de klacht zo volledig mogelijk en voeg eventueel stukken bij of foto's om je klacht duidelijk te maken.

Ben je het er niet mee eens over de manier waarop wij de klacht hebben behandeld? Of komen we er samen niet uit?
Dan kan je je klacht voorleggen bij de Regionale Geschillencommissie.

Een reparatieverzoek, vraag of klacht moet je eerst bij Woningbelang indienen. Is de afhandeling niet naar tevredenheid? Dan kan je de Regionale geschillencommissie vragen een onafhankelijk oordeel te geven over de situatie.

Enkele voorbeelden van geschillen
  • het uitblijven van een toegezegde actie
  • het te traag ondernemen van een toegezegde actie
  • onvoldoende uitleg geven over beleid
  • onvoldoende uitvoering van het beleid
  • onvoldoende kwaliteit van verstrekte informatie
  • het niet nakomen van afspraken
  • onenigheid over feitelijke gegevens
  • gebrekkige inspraakmogelijkheden
  • geen inzage in stukken krijgen
  • slechte dienstverlening door medewerkers van Woningbelang of door anderen die in opdracht Woningbelang werken
  • het niet nakomen van afspraken over samenwerking met bewonersgroepen
  • onvoldoende overleg met bewonersgroepen

Woningbelang is aangesloten bij de Regionale Geschillencommissie

  • De geschillencommissie geeft een bindend advies over de klacht aan de directeur-bestuurder van Woningbelang.
  • Deze geschillencommissie is onafhankelijk en heeft 5 leden. Deze mensen werken niet bij Woningbelang.

Geschillenprocedure
  1. Je vult het formulier in via MijnWoningbelang of via het digitale formulier en stuur het - samen met relevante bijlagen - digitaal of per post naar de Regionale geschillencommissie.
  2. De commissie beoordeelt - aan de hand van het reglement - of het verzoek voor behandeling in aanmerking komt.
  3. Binnen 2 weken ontvang je bericht of de geschillencommissie het verzoek in behandeling neemt.
  4. Als de geschillencommissie het geschil in behandeling neemt, vindt de hoorzitting binnen 4 weken plaats.
  5. Je ontvangt - uiterlijk 1 week van tevoren - een uitnodiging voor een hoorzitting van de geschillencommissie. Tijdens deze hoorzitting is Woningbelang aanwezig en worden beide partijen gehoord.
  6. Uiterlijk 4 weken na de hoorzitting doet de geschillencommissie een uitspraak in de vorm van een bindend advies. Beide partijen ontvangen een schriftelijke motivatie.
  7. Als de uitspraak aanleiding geeft voor ons om in actie te komen, dan ontvang je binnen 2 weken bericht van ons wat we gaan doen.