Automatische incasso
De meeste huurders betalen hun huur automatisch (via automatische incasso). Dan wordt je huur automatisch afgeschreven van je rekening en hoef je er verder niet aan te denken. Je geeft daarvoor een machtiging af aan Woningbelang.
Automatisch je huur betalen
Dat is de makkelijkste manier om het juiste bedrag op tijd te betalen. Je hoeft er zelf niet op te letten dat je op tijd betaalt. En wij zorgen ervoor dat het juiste bedrag wordt afgeschreven.
Let op: Nieuwe huurders zijn verplicht hun huur via automatische incasso te betalen. Bij het tekenen van het huurcontract tekenen zij hiervoor een machtiging.
Betaal je je huur nog niet automatisch?
En wil je dit wel doen? Klik dan op bovenstaande oranje knop. Je gaat dan naar jouw MijnWoningbelang, waar je via de tegel "Wijzigen persoonsgegevens" de automatische incasso kan aanvragen.
Heb je vragen hierover?
Gewoon even bellen met een van de medewerkers van de Woonwinkel.
Veelgestelde vragen
Huidige huurders
Dat kan! Heb je nog geen automatische incasso? Vraag dit dan bij ons aan.
- Via MijnWoningbelang
- Je kan een Sepa-machtiging invullen en bij ons afgeven, in de brievenbus doen of e-mailen.
- Of stuur een e-mail met hierin je adres en het rekeningnummer wat we mogen gebruiken voor het afschrijven van de huur.
- Of stuur een brief met hierin je adres en het rekeningnummer wat we mogen gebruiken voor het afschrijven van de huur.
Je ontvangt altijd een e-mail of brief met de bevestiging dat het rekeningnummer is aangepast en per wanneer de incasso ingaat.
Nieuwe huurders
Nieuwe huurders betalen de huur altijd via automatische incasso. Je tekent hiervoor een machtiging bij het tekenen van het huurcontract.
In principe gaat een automatische incasso in op de 1e werkdag van de maand
- Als de 1e van de maand op een zondag of feestdag valt, incasseren we de eerstvolgende werkdag. Bijvoorbeeld 1 januari is een officiële feestdag. We incasseren de huur dan op 2 januari als dit op een werkdag valt.
- Als je het formulier aan het einde van de maand inlevert, gaat de incasso de maand daarna in. Bijvoorbeeld: je levert op 26 mei het formulier bij ons in. De incasso gaat dan in per 1 juli. Het is niet mogelijk om zo'n korte termijn de incasso per 1 juni in te laten gaan.
Als je het formulier inlevert, geven we aan wanneer de incasso ingaat, zodat je hier rekening mee kan houden. Je ontvangt altijd een e-mail of brief met de bevestiging dat het rekeningnummer is aangepast en per wanneer de incasso ingaat.