Ga naar de inhoud
Reparaties

Is er iets stuk in je woning? We helpen je graag! Je kan een reparatie snel en simpel online indienen via MijnWoningbelangWil je (nog) geen account aanmaken? Je kan t/m 30 maart ook via het online formulier een reparatieverzoek indienen met alleen je postcode en huisnummer. Maar: vanaf 31 maart is het niet meer mogelijk om een reparatie via e-mail in te dienen!

Wat doe je zelf & wat doet het onderhoudsbedrijf?

Spoed?

Kan iets niet wachten tot de volgende werkdag, omdat je bijvoorbeeld een lekke gasleiding hebt of een kapotte waterleiding? Dan kan je ons natuurlijk bellen op (040) 208 38 38 (#6). Luister goed naar het menu op het bandje. Maak dan de juiste keuze. Dat kan 's avonds en 's nachts, maar ook in het weekend of op een feestdag. 

Heeft het geen spoed, dan meld je de reparatie via de oranje knoppen.

Veelgestelde vragen

Dat kan op de volgende manieren
  • Via het klantportaal MijnWoningbelang. Dat heeft onze voorkeur, omdat dan al je gegevens al ingevuld zijn.
  • Via de oranje knop op de website.
  • Natuurlijk kan je ons ook bellen: (040) 208 38 38. Hierna volgt een keuzemenu. Dat kan op maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 17.00 uur en op vrijdag tussen 8.30 en 12.30 uur.
  • Je bent ook welkom bij de balie. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.
  • Via de Woco app.
Voeren wij de reparatie uit?

Dan maken we een afspraak met een speelruimte van 2 uur. Dat betekent dat we bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 uur langs kunnen komen. Of tussen 14.00 en 16.00 uur. Je hoeft dan niet de hele dag thuis te zijn.

 

Vaste co-makers

Wij huren ook bedrijven in om bepaalde reparaties uit te voeren. Die bedrijven noemen we co-makers. Zij maken zelf met jou een afspraak. Hen kan je dan ook zelf bellen als je vragen hebt. De co-makers waarmee wij veel samenwerken, zijn:

  • 365zon
  • Assa Abloy
  • Houben
  • Kone
  • Sankomij
  • Verbo
Andere co-makers

Wordt de reparatie door een andere co-maker uitgevoerd? Dan krijg je te horen welke firma dat is. Zij maken vervolgens de afspraak met jou.

Woningbelang

Wordt de reparatie door ons uitgevoerd? Dan maken wij een afspraak met je. Een van onze monteurs voert dan de reparatie uit.

Bel ons dan direct op: (040) 208 38 38.
Luister goed naar het menu op het bandje. Maak dan de juiste keuze.
Dat kan dag en nacht. Ook in het weekend of op een feestdag.
Doe dit bijvoorbeeld als een gasleiding lekt of een waterleiding kapot is.

Je betaalt het werk zelf in de volgende situaties:

  • Je maakt iets kapot
  • Je sluit jezelf buiten
    Wij moeten dan bijvoorbeeld het slot kapotmaken en weer maken
  • Je verliest iets
    Je laat bijvoorbeeld sleutels in de schacht van de lift vallen
  • Je hebt een ongelukje
    Je zet bijvoorbeeld een hete pan op het aanrecht
    Of er valt een zwaar voorwerp in de wastafel

Ja, je mag met de volgende bedrijven zelf contact opnemen:

  • Centrale verwarming en mechanische ventilatie: Sankomij 040 208 38 38. Maak een keuze uit het keuzemenu
  • Glasschade: Verbo 040 208 38 38 Maak een keuze uit het keuzemenu
  • Rioolontstopping en dakgootreiniging: Houben Reinigingstechnieken: 040 208 38 38
    Maak een keuze uit het keuzemenu
  • Deurautomaten: Assa-Abloy 040 208 38 38 Maak een keuze uit het keuzemenu
  • Lift: Kone 0900 225 55 66. Bij de lift staat een nummer. Dit nummer moet je doorgeven aan Kone als je een storing meldt.
  • 365zon: 040 208 38 38 Maak een keuze uit het keuzemenu

LET OP!

Oplichters doen zich soms voor als onderhoudsmonteurs van Woningbelang. Wij komen nooit zomaar bij je langs en maken van tevoren altijd een afspraak! Vertrouw je het niet? Neem dan altijd contact op met Woningbelang.


Informatie


Fondsen